Klachtenregeling
Romazo Professionals in Zonwering stelt hoge eisen aan haar leden rond de kwaliteit en service die zij leveren. Mocht er toch een probleem ontstaan met een lid, dan kan Romazo ingeschakeld worden.
Wanneer er een probleem is met een product dat geleverd is door een lid van Romazo Professionals, kan de consument dit aangeven bij de leverancier zelf. Deze heeft een eigen klachtenprocedure.
Bemiddeling
Komen ze er samen niet uit? Dan kunnen ze de hulp inschakelen van Romazo Professionals. Problemen kunnen ze melden via het klachtenformulier. De aanvraag dient voorzien te zijn van een kopie van de aanschaffactuur en een zo goed mogelijk onderbouwde vraagstelling. Bemiddeling vindt plaats bij producten die maximaal twee jaar oud zijn. Het secretariaat neemt dan contact op met beide partijen en probeert zo tot een oplossing te komen. Als dat nodig mocht zijn, schakelt het secretariaat een neutrale externe expert in. Hij onderzoekt de klacht en geeft een advies door middel van een expertiserapport.
Geschillencommissie
Komen de consument en de leverancier er ook na bemiddeling niet uit? Dan is het sinds 2008 mogelijk om de klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie Zonwering. Voor meer informatie over de Geschillencommissie Zonwering of voor het aanmelden van een geschil kunt u naar de website van de commissie gaan: www.degeschillencommissie.nl.
Meer informatie
Heeft u nog vragen? Ga dan naar het contactformulier en stuur dit naar ons op.